W segmencie rynku convenience, czyli handlu detalicznego, w którym priorytetem są szybkie i wygodne zakupy blisko miejsca przebywania, placówek otwartych od rana do późnej nocy, od kilku już lat liderem jest Grupa Żabka, łącząca tradycyjny handel z usługami gastronomicznymi i cyfrowymi.
Żabka stała się największą siecią sklepów w Polsce i liczy ponad 11,8 tys. placówek, które zostały oddane do rąk 10 tys. franczyzobiorców w całym kraju. Właścicielem Grupy, od roku 2017 jest fundusz inwestycyjny CVC Capital Partners.
Przychody franczyzobiorców – nowe dane z pierwszego półrocza 2025 r.
Dane finansowe przedstawione przez grupę potwierdzają stabilność franczyzy i stałe, dochody dla osób chcących podjąć się prowadzenia własnego sklepu.
Przedstawione wyniki finansowe za pierwszą połowę roku 2025 wskazują, że 84 % franczyzobiorców w sieci osiągnęło w tym czasie miesięczne przychody przekraczające 30 tysięcy złotych. A w Warszawie nawet 85% sklepów Grupy zanotowała przychody na poziomie co najmniej 33 tys. złotych miesięcznie.
Trzeba pamiętać, że jednak przychód nie jest równoznaczny z zyskiem. Sklepy bowiem ponoszą koszty operacyjne działalności. Koszty te, w zależności od indywidualnych umów i lokalizacji, mogą pochłonąć od 7 do nawet 22 tysięcy przychodów.
Ekspansja i wyniki finansowe Grupy Żabka – wzrost przychodów i rentowności
Pierwszy sklep Żabki został otwarty w 1998 roku w Poznaniu, mieście, w którym Grupa ma swoją siedzibę do dziś. Po dwóch dekadach działalności na terenie Polski firma zdecydowała się na ekspansję zagraniczną, wchodząc na rynek rumuński pod nazwą Froo.
W Polsce, jak przekazuje Grupa, na koniec czerwca 2025 prowadziła 11 793 sklepy i w stosunku do roku poprzedniego stanowiło to wzrost o 11 %. Szerokie plany ekspansji dotyczą uruchomienia kolejnych 1300 placówek zarówno w Polsce, jak i w Rumunii.
Grupa podkreśla też rekordową rentowność, przy czym jest to rentowność całej Grupy Żabka, a nie pojedynczych franczyzobiorców, która przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 12,8 mld zł wyniosła 1,65 mld zł. Jak wskazują raporty, zysk netto Grupy wzrósł o 83 % przy osiąganiu marży EBITDA do poziomu 11,2%.
Wskaźniki podkreślają również efektywność kosztową i rosnącą sprzedaż LfL (like-for-like) o 6,1%. Oznacza to zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym zmniejszaniu wydatków dotyczących obsługi, logistyki i zatrudnienia. Wzrost LfL przekłada się na lepszą marżę i wyższy zysk operacyjny.
Nowe kierunki rozwoju i digitalizacja – od usługi „Prosto z pieca” po platformę Delio+
Strategia DCO
Firma przyjęła strategię DCO (Digital Consumer Offering) zakładającą, że do 2028 roku nastąpił pięciokrotny wzrost przychodów z kanałów cyfrowych opisanych poniżej:
Aplikacja mobilna Żappka
Aplikacja już teraz posiada 10 mln użytkowników i pozwala na bezgotówkową płatność, korzystanie z kuponów i spersonalizowanych ofert promocyjnych oraz zbierania punktów lojalnościowych.
Żabka Jush! – błyskawiczne dostawy
To usługa dostarczenia zakupów do klienta nawet w 15 minut, bo ich obsługa odbywa się na podstawie dostępnego asortymentu lokalnych sklepów.

Delio+ – zakupy online z szerokim asortymentem
Platforma z 10 000 produktów i opcją dostaw do domu lub odbioru w sklepie, stanowi niezależną dystrybucję towarów w obszarze zakupów internetowych.
Żabka Nano – sklepy autonomiczne
To bezzałogowe, autonomiczne punkty sprzedaży, w których klient bez kolejki i udziału kasjera robi zakupy, płacąc aplikacją w sposób automatyczny.
Żabka Ads – cyfrowa platforma marketingowa
Pozostałe systemy wspomaga platforma marketingowa, która przez łączenie danych z aplikacji, zachowań klientów i ich zakupów opracowuje target kampanii marketingowych.
Innowacje kulinarne w każdym sklepie
W każdej z placówek firma zamontowała piece gastronomiczne, których istnienie pozwoliło na wprowadzenie oferty: „Prosto z pieca” zwiększając sprzedaż dań gotowych. Szybkie posiłki, takie jak: tosty i panini już w pierwszym miesiącu sprzedaży zostały kupione przez klientów w milionach sztuk.
Biznes a rozrywka: jak sektor detaliczny inspiruje branżę online
Sektor convenience, reprezentowany przez Żabkę sięga do narzędzi znanych w branży rozrywek online. Korzysta z podobnych, angażujących klienta narzędzi i jego nawyków. Działa w taki sposób, jak klient oczekuje, tym samym uzależniając go od siebie i od wygody jaką proponuje.
Obie branże stawiają na personalizację i działają na użytkownika, sięgając do jego emocji. Dokładna analiza zachowań klientów pozwala na tworzenie strategii lojalnościowych. Po nie właśnie sięga Grupa Żabka i branża rozrywki online.
W efekcie technologia i mechanizmy nagradzania wpływają na pozytywne doświadczenia klienta, dlatego chętnie on wraca do wypróbowanych już zakupów na platformie Delio+ czy odwiedza kasyno pl dla znalezienia odpowiednio dopasowanej platformy rozrywki online.
Wspólne cele sektora convenience i rozrywki online
Obie branże łączy chęć olbrzymiej ekspansji i obie branże opracowały spójne strategie prowadzące do wzrostu znaczenia, budowania wizerunku firmy niezawodnej, spełniającej wymagania klientów i dążenia do zbudowania i utrzymania solidnych fundamentów finansowych.
W tym duchu wypowiada się Tomasz Suchański, CEO Żabka dla Poland Insight mówiąc: „Zgodnie z obietnicą złożoną podczas IPO (Initial Public Offering) realizujemy strategię dynamicznego rozwoju Grupy Żabka, opartą na solidnych fundamentach finansowych i rosnącej rentowności”.
A także Adam Greenblatt (CEO BetMGM) w wywiadzie dla iGB mówiąc: „Naszym priorytetem jest maksymalizacja wartości dla akcjonariuszy … Wierzymy w naszą zdolność pozyskiwania klientów i jesteśmy podekscytowani tym … Prawdziwe korzyści pojawią się w przyszłym roku”.
Jak pokazują wypowiedzi obu liderów, przyszłość należy do firm potrafiących dynamicznie się rozwijać, budować trwałą wartość, więź i zaufanie klientów, łącząc innowacyjność biznesu z konsekwencją działania.
